2013.01.06 – Szerelmünk gyümölcse a fán

A babahordozás már akkor nagyon rokonszenes volt, mikor még nem is voltam férjnél; elhatároztam, hogy ha anya leszek, én is hordozni fogom a gyermekemet. Hála Istennek erre nem sokat kellett várni, de annál nehezebb volt felkutatni magát a babahordozó eszközt, mert ez akkoriban még nem volt ilyen általános (divatos?), mint most. Férjemtől kaptam egyet, és boldogan használtam is.

Legkisebb gyerekünket születésétől fogva szinte egyfolytában hordoztam (meg is erősödtem rendesen). Élete első négy-öt hónapjában hordozókendőt használtunk elöl keresztben felkötve, sokáig nem is ült/feküdt a legnagyobbtól örökölt babakocsiban. Ahogy nagyobbacska lett, a kendő egyre kevésbé volt kényelmes (még háton se), ezért elhatároztam, hogy kipróbálom a mejtájt.

A boltban kapható darabokat drágának találtam. Elnézegetve a szabásukat, arra gondoltam, hogy ezt én is el tudom készíteni. Vettem jó erős vásznat, és kiszabtam.  Nekünk bevált ez a hordozó (hála annak annak az anyukának, aki ajánlotta), nagyon megkönnyítette a zsúfolt buszokon, rámpa nélküli aluljárókban, soklépcsős régi épületekben való közlekedést.

Az én hordozóm méretei: a rövidebb pántok (amikkel a derekamra csomózom a hordozót) 67-67 centisek, a hosszabbak (ezeket a vállamon vetem át, majd a gyerekkel együtt az egészet elöl megkötöm) 195-195 centisek. A képen látszik a rajta lévő hímzés, amit azóta kifakított a nap:

mei tai

mei tai

Hamarosan kis zsákot is varrtam hozzá, mert tapasztaltam, hogy a hosszú, mindenbe belegabalyodó pántok miatt nehéz tárolni és szállítani. Ezen jobban látszik a virágos hímzés:

mei tai zacskója

mei tai zacskója

Szüleimnél készültek a következő képek tavaly tavasszal. Akkor még nem volt hintájuk, én meg gondolkodtam, hogy hol kéne a picit meghintáztatni. Megakadt a szemem a diófa ágán, ami szinte ajánlkozott hintaállványnak. Felkötöttem a faágra a pántokat, az a rész pedig, ami a gyerek hátára szokott simulni, és ívesre szabtam, az pedig épp egy ülést formázott. Annyira jó ötletnek bizonyult a rögtönzött hinta, hogy a nagyobbak is sorban álltak, hogy kipróbálhassák. Egész nap ezt játszottuk.

mei tai hinta

mei tai hinta

mei tai hinta

mei tai hinta

mei tai hinta

mei tai hinta

Amint a képek mutatják, nemcsak a hintázás esett jól benne, hanem az ebéd utáni szundikálás is.

Reklámok

12 thoughts on “2013.01.06 – Szerelmünk gyümölcse a fán

  1. Gyönyörüen kipirult a friss levegön, enyémgyerekek is, amikor csak lehetett, kint szunyókáltak! A hordozó pedig tényleg szuperül bevált, ügyes vagy! Zsuzska
    Ui. A bejegyzésed köszönöm, ha elmesélnéd, érdekelne….

  2. Kimásoltam a bejegyzésed, s elküldtem a menyemnek. Már a második babánál javasoltam neki a hordozókendőt (egy-két, azt alkalmazó kismama tapasztalatából kindulva), de végül nem élt vele. Hátha, majd a következő babánál kipróbálja. Azt is látom a kismamáinknál, hogy kevesen élnek vele, talán a bevállalósok, a többgyermekesek, a másként gondolkodók.

    • Örülök, hogy egyetértesz velem. Ebben a bejegyzésben a hordozás gyakorlati hasznáról esett szó, de megérne egy újabb írást az is, hogy mennyire fontos a testközelség az anya-gyerek kapcsolat megerősödésében, a kötődés kialakításában! Sokat lehetne erről értekezni!!!

    • Én nagyon sajnálom, hogy a harmadik gyerekemnél jöttem bele igazán a hordozásba…azóta igyekszem az első gyereküket váró anyukáknak is mesélni erről a csodálatos dologról.
      Nem is tudtam, hogy hinta l(is) lett a meitaiból – remek ötlet! És kibírta a nagyobbakat is:)
      R.

      • A szükség szülte a megoldást, de nagyon jól teljesített az én hűséges mejtájom hintaként is, nyugágyként is.

Vélemény, hozzászólás?

