2013.01.12 – Időutazás népviseletben

Ezek a képek akkor készültek, mikor még kiscsaládosok voltunk. Mindig érdekelt a néprajz, ezért támadt az ötletem, hogy öltözzenek be a gyerekek népviseletbe, és fényképezzük le őket.

Ezen a képen nagymamám szerint úgy néznek ki, mintha “indúnának felibe kukoricafődet kapáni”:

napszámba indulnak

A lányom hajába piros pántlikát fontam hagyományos módon. Valamelyik következő bejegyzésem egy oktató videó lesz, megpróbálom jól láthatóan bemutatni ezt a fonást. Lányos anyáknak kötelező lesz megnézni!

koszorúba fonva

A fiunk a talicskája vasát igazítja nagy műgonddal:

talicska

Mikor elkészültek a képek, eszünkbe jutott, hogy úgy kéne kinézniük, mint a századeleji fotográfiáknak. Nem kevés munkájába került a férjemnek; ez lett belőlük az antikolás után:

antikolás előttantikolás után

 

Készült még egy:

előtteutána

A gyerekeken látható viseleteket én készítettem, egy későbbi bejegyzésben bemutatom majd a ruhadarabokat külön is.

A talicskát egy mezőváros Szent György-napi vásárában vettük egy kádármestertől. Nagy kedvenc, megvétel után a gyerek még a vécére is tolta magával. Másnap elmentünk a környező lakónegyed szelektív hulladékgyűjtőjéhez (nem fogjátok kitalálni, hogy min toltuk a flakonokkal teli zsákot…). A telep szélén unatkozó gyerekcsoport előtt mentünk el, akik megbabonázva nézték a fiam járgányát. Körbevettek minket, kérdezgették, hogy mi az? Talicska – ízlelgették a szót. Ki is próbálták. Még soha nem láttak ilyet. Azt hiszem, hogy ha egy mindentudó versenybiciklivel, vagy elektromos autóval  mentünk volna, akkor se keltünk ilyen feltűnést!

10 thoughts on “2013.01.12 – Időutazás népviseletben

  1. Köszönöm, hogy rám találtál és meglátogattad blogomat. Igy természetesen én is bekukkantottam hozzád.Nagyon tetszettek a beöltözteted gyerekeid.( Picasa programmal lehet fekete-fehér képeket készíteni a szinesekből).

  2. Hát ez nagyon édes! 🙂 jó volt nézegetni a kis lurkókat:) és hogy te milyen ügyes vagy!
    És ha legközelebb taligáért erre jártok, nézzetek be hozzánk…

    • Nemcsak talicskáért járunk arra, hoztunk mi már onnan bárányt, kismalacot és libát is! Nagyon szeretjük a vásár hangulatát!

    • Nagyon jól esik, hogy ellátogatsz hozzám; sok munkám van mind a varrásban, mind a blogírásban, örülök, ha más ezt értékeli. Tétováztam, hogy belekezdjek-e egyáltalán az írásba… Köszönöm a biztatást!

  3. A gyerekek nagyon helyesek! A fonásra kíváncsi leszek, bár az én lányom haja még rövid, de növeszti éppen.
    (Az előző bejegyzésedhez is szeretnék hozzászólni, de még nagyon emésztem…)

    • Majd megnő az a haj! Nem kell ám ehhez a fonáshoz olyan hosszú haj, mint az én lányomé (derékig ér neki), bájos tud lenni rövidebből is!
      Erzsi

Vélemény, hozzászólás?

