2013.01.28 – Foltos póló újrahasznosítása

Gondolom, minden gyerekes családban akad olyan póló, amiből a leggondosabb áztatás és dörzsölés ellenére sem jönnek ki a foltok. Ha egyébként a póló még használható, akkor nálunk maradék anyagból rátétet kap, vagy mintát festek rá textilfestékkel. De az is gyakran előfordul, hogy azért teszek rá valamilyen díszt, mert nagyon csupasz lenne a felső magában. Ha nincs konkrét elképzelésem a mintáról, akkor  az interneten szoktam keresgélni; az ábrát kinyomtatom, kivágom, a körvonalakat átrajzolom az eltakarni vagy díszíteni kívánt területre, a minta belseje viszont mindig szabadkézi rajz.

Ez a póló dinoszaurusz mintát kapott

Ez a póló dinoszaurusz mintát kapott

Erre egy halászó medvét festettem

Erre egy halászó medvét festettem

A felső körte gyümölcsfoltot, az alsó szakadást takar

A felső körte zsírfoltot, az alsó egy összevarrt szakadást takar

Ezen a pólón textil rátét van, kivételesen újkorában tettem rá, mert olyan kopasz volt fehéren

Ezen a pólón textil rátét van, kivételesen újkorában tettem rá, mert olyan kopasz volt fehéren

Haladva a korszellemmel, angry birds mintát kellett ráfestenem. A rajzot a legnagyobb gyerekem készítette, én csak kifestettem

Haladva a korral, ide angry birds minta került. A rajzot a póló lepecsételője készítette, én csak kifestettem

Vannak olyan ruhadarabok, amiket ilyen módon már nem tudok újrahasznosítani. Ami nagyon kinyúlt, foltos, vagy divatjamúlt, azokat rongyszőnyegnek szövöm meg. A szövésről hamarosan készítek egy bejegyzést, bővebben ott olvashattok erről a technikáról.

Reklámok

16 thoughts on “2013.01.28 – Foltos póló újrahasznosítása

    • Lehet, hogy félreérthető voltam a bejegyzésben…? Ezúttal csak festettem és a rátétet varrtam, a pólók azok bolti darabok. Bár, amilyen csámpásak ezek az olcsó kínai pólók (de gyakran a drágábbak is), már ráfanyalodtam arra, hogy pólót varrjak; nem volt olyan bonyolult, mint amire számítottam. Mindenesetre nagyon köszönöm a dicséretet.

  1. Szia Erzsi!
    De jók!!! Nekem leginkább a körte meg az alma tetszik. Én a megvarrt szakadásokra szoktam mintákat varrni vagy hímezni. Most, hogy ezt olvastam, jutott eszembe, hogy még a múlt héten terveztem egy bejegyzést én is a blogomba ezzel kapcsolatban, fotóztam is, csak közben elfelejtkeztem róla… Na, akkor most meg is csinálom.

  2. Pólót festeni annyira jó, ugye? Épp tegnap vitt ajándékba a lánykám egy szülinapra Ruminis pólót, nagyon szerettem csinálni. Hatalmas sikerélményt adott.
    A dínós tetszik különösen, legkisebbemnek készülök hasonlót készíteni majd.
    R.

    • Mivel Tőled kaptam az első textilfestékeimet, Neked elévülhetetlen érdemeid vannak abban, hogy rátaláltam erre a technikára. :))) A boltokban egyen-mintával ellátott pólókat kapni (szupermen, eperke, pókember, verdák, stb) de festéssel minden darab egyedi lehet!

  3. Jók lettek, a gyümölcsösek a favoritok. :)))) Néha kell ruhákat díszíteni,mert ha nincs rajta valami apróság..nem veszi fel a kislány. Pl…filc lepke…horgolt virág…és társai..:)))))))))

    • Igen, mostanában már csak minta nélküli pólókat veszek (ha veszek egyáltalán), aztán kifundálunk rá valamit. Sokkal szívesebben veszik fel a gyerekek, ha ők is részt vettek a készítésében, legalább csak kiválasztották a díszítést, hát még ha ők rajzolják elő…

  4. Bizony mi is hasonlóan járunk el. A másik kulcs kérdés a pólók után a farmerek térdén a lyukak. Ott én aláteszek egy színes, mintás anyagot és a lyukat vágom tovább formára 🙂

Vélemény, hozzászólás?

