2013.02.25 – Vászonszatyor varrása

Az előző bejegyzésemben szerepelt egy textilszatyor, most bemutatom a készítését. Szeretnék mindenkit bátorítani, aki akár csak minimális varrástudással rendelkezik, és eddig még nem készített ilyet: vágjon bele nyugodtan (átvitt értelemben, és a szó szoros értelmében is), mert nagyon egyszerű, nem lehet elrontani,  és az eredmény egy hasznos tárgy.

Kiszabtam hozzá 2 db 10 X 45 centis csíkot a füleknek, és két 2 db 35 X 45 centis darabot a táska testének. Anyaga ipari vászon, amit régebben vettem egy eldugott méteráruboltban. Kincsre leltem, mert ez a vászon magyar gyártmány! Miután tönkrement a hazai könnyűipar, nagyítóval kell keresni az olyan textíliát, ami nem külföldi. Ennek a vászonnak a származási helyét (a gyártó címét, telefonszámát, íméljét) is megpróbáltam kiszedni a bolt tulajdonosából, de azt hiszem, hamarabb árulta volna el a bankkártyája PIN kódját, mint beszállítójának az elérhetőségét.

A két lap összevarrása

A két oldallap összevarrása

Az összevarrt lapokat széthúzzuk

Az összevarrt lapokat széthúzzuk

A varrásra merőlegesen elvarrjuk

A varrásra merőlegesen elvarrjuk

Ha kifordítjuk a sarkán elvarrt táskát, akkor kívülről így néz ki

Ha kifordítjuk a sarkán elvarrt táskát, akkor kívülről így néz ki

A táska szájánál visszahajtjuk az anyagot

A táska szájánál visszahajtjuk az anyagot

A táska fülének összevarrása

A táska fülének összevarrása

A táska szájához tűzzük a füleket

A táska szájához tűzzük a füleket

Rávarrjuk a füleit

Rávarrjuk a füleit

Rögtön be is mutatjuk, hogy milyen használat közben

Rögtön be is mutatom, hogy milyen használat közben

Ezzel kész is van ez az egyszerű vászontáska. Lemértem az időt, nekem kb. 40 percbe tellett. Persze biztos van olyan, akinek több idő kell hozzá, (olyan is, akinek kevesebb), de megéri. Az előző bejegyzésben ajándékcsomagoló zacskó helyett javasoltam a saját készítésű textilszatyrot, ezért az utolsó képen bele is tettünk egy játékot, hogy szemléltessem, milyen lenne, ha ajándék lenne benne. De akár azt is gondolhatjátok, hogy most jöttünk haza a termelői piacról.

Ha valaki kopasznak találja így a táskát, bátran díszítse ki! Rá lehet szitáztatni babás képet (biztos örülnek neki a nagymamák), de textilfestékkel bekent gyereklábakat (kezeket) is lehet rá nyomdázni.  Én egy alma rátéttel díszítettem.

A rátétnek való vásznat rávasalható köbéléssel alá kell bélelni

A rátétnek való vásznat rávasalható közbéléssel alá kell bélelni

Az almát és a levelét sablon nélkül vágtam ki

Az almát és a levelét sablon nélkül vágtam ki

A kész táska a díszítéssel

A kész táska a díszítéssel

Díszítéssel együtt körülbelül egy óra munka volt. Ebben a szatyorban nincs bélés, az természetesen megnöveli a munka idejét. Még el kell mondanom, hogy az eredeti méretből (35 X 45 centi) jócskán visszahajtottam, a táska végleges mérete 29 X 35 centis lett (nem túl nagy). És még valami: nagyon kell figyelni a fülek bevarrásakor, hogy a két szemközti oldalon egymáshoz képest ugyanoda kerüljenek a fülek, és egyforma hosszúak legyenek!

Ha valaki, aki eddig félt hozzákezdeni, most megpróbálkozik a táskavarrással, annak sok sikert kívánok!

Reklámok

4 thoughts on “2013.02.25 – Vászonszatyor varrása

  1. Erre lehet azt mondani, hogy egyszerűen nagyszerű! Arról nem beszélve, hogy környezettudatos!

    • Köszönöm. Örülök, hogy Te is kiemeled a környezet védelmét. Ráadásul engem még soha nem hagyott cserben egy saját készítésű vászonszatyrom se, bármennyire is telepakolom a piacon, bírják a terhelést. Ezt nem mondhatom el a nejlonzacskókról.

  2. Nagyon köszönöm!

    Én a Lidl-ben vettem régebben pár tucatot, még tartanak, de mégis más érzés lenne egy saját készítésű szatyorral járni! 🙂

    • Nem tudom, a lidl-es szatyor milyen minőségű (erős-e a varrása), én régen vettem kreatív boltban natúr vászon szatyrot, és arról elmondhatom, hogy a füle olyan hitványul volt rávarrva, hogy csak a lélek tartotta. Azt a táskát nem mertem volna megrakni a piacon. Erről a szatyorról viszont tudom, hogy bombabiztos.
      Ha elfogy a bolti készleted, ne tétovázz megpróbálkozni a varrással! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

