2013.03.04 – Bugyi varrása

Egy régebbi kreatív újságban bugyi szabásmintát találtam. A leírás szerint 140-es, és nagylányra való, de én addig gumíroztam, hogy csak a legkisebbre lett jó. Maradék pamutból készítettem, a betét része fehér pamut (csak olyat találtam, aminek pettyes volt a színe, ezért a bugyiba a fehér részével felfelé varrtam bele).

Az eleja és a hátulja összevarrva

Az eleje és a hátulja összevarrva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már csak a gumi bevarrása hiányzik

Már csak a gumi bevarrása hiányzik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilyen lett a dereka

Ilyen lett a dereka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Így oldottam meg a comb részét

Így oldottam meg a comb részét

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Használat közben

Használat közben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hátulnézetből

Hátulnézetből

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Le akartam mérni, hogy mennyi idő kellett az összevarráshoz, de annyit kínlódtam a gumi bevarrásával, hogy inkább abbahagytam az óra nézegetését. A következőnél már ügyesebb leszek. Ennek ellenére buzdítok mindenkit, aki egy kicsit is tud varrni, hogy próbálkozzon meg vele; anyagköltsége minimális, és  viszonylag hamar el is készül (ha a combjához kimért gumi két végét még a bugyiba illesztés előtt összevarrjátok).

Noha bugyi, mi kisfiút tettünk bele, és nagyon hasznosnak ígérkezik, mert ebből nem lóg ki oldalt semmi, mint némelyik bolti fiú gatyákból.

Biztos észreveszitek a képen, hogy a gyerek összefirkálta a combjait filccel; ha nem lenne rajta a bugyi, láthatnátok, hogy nem csak  a combját, hanem a…

Reklámok

4 thoughts on “2013.03.04 – Bugyi varrása

  1. 🙂 Annyira édes ez az utolsó kép!!!!!!A kis gömbölyű lábacskák!!!!Ennivaló!
    Nálunk is előszeretettel rajzolja össze Janka unokám mindenét.:)
    Nagyon ügyes vagy!!!!Menyem is varr bugyit a gyerekeknek.Én neki nem állnék….Nem tudok jól varrni.

    • Köszönjük a dicséretet, amivel a bugyit és a gömbölyű lábak tulajdonosát illetted.
      A varrással kapcsolatban szeretném, ha elhinnéd, hogy aki “nem tud jól varrni”, az valamilyen színvonalon mégiscsak tud varrni, és ehhez a bugyihoz egyáltalán nincs szükség olyan különleges képességekre, mint egy bricsesznadrághoz. Bátorítalak, hogy próbálkozz! Az ügyes kezű menyed mellett talán könnyebb is belekezdeni. 🙂

  2. Mikor a nagylánykán volt pár éves (35-40 éve), akkoriban nem lehetett aranyos gyermekruhákat kapni, rengeteget varrtam, horgoltam, kötöttem neki. Most azért éri meg, mert sokkal olcsóbban kihozza az ember és lehet tartósabb is lesz! Ügyes vagy! Hogy haladtok az otthon tanulással?

    • Szerintem is megéri varrni a gyereknek. Az olcsó távol-keleti tömegáruk azért annyira nem is olcsók, viszont nem mindig jó minőségűek, és nekem nem is mindig tetszenek, ízléstelenek. Amit én varrok, az legalább egyedi, a gyerek ízléséhez illő, és nem csak fércelem, hanem rendesen össze is varrom. Nem is beszélve arról, hogy sok szeretettel készítem, ezzel pedig semmilyen bolti portéka nem veheti fel a versenyt!
      Köszönöm kérdésedet, az otthontanulással haladunk, lassan a nyelvtannak is végére érünk (de hamarosan megint írok erről egy bejegyzést). És ami nagy örömünk: kezdjük látni a fejlesztés eredményét! Egyre jobban ír a fiunk, egyre kevesebb hibája van, javul a helyesírása is!

Vélemény, hozzászólás?

