2013.03.14 – Történelmi zászlók III. (48-as zászló)

Talán többször is írtam, hogy családunk szereti a történelmet. Nálam a két szenvedély (a varrás és a történelem) vagy jelmezek és kiegészítők, vagy zászlók formájában ölt testet. Itt már mutattam zászlókat: elkészítettem Rákóczi fejedelem 1706-os lobogójának a mását, és egy farkos zászlót az Árpád-korból.
Ez most egy 48-as zászló. A nagy fiam kérésére készült, akárcsak a többi. A zászló anyaga vászon (nem mostam még ki, de szívből remélem, hogy a piros és a zöld nem fogja összeszínezni a fehér sávot), a hímzés fekete gépselyemből van. Még soha nem hímeztem varrócérnával; meg is kellett vele dolgoznom, rendkívül aprólékos munka volt (hímzőfonallal sajnos nem mutatott jól).

48-as zászló

48-as zászló

A mintát megint Somogyi Győző: Magyar hadizászlók című könyvéből néztem ki.

A szélén megkötők vannak, hogy bármilyen botra vagy rúdra rá lehessen erősíteni. Felirat csak az egyik oldalon van, a másik üres.

A zászló használat közben

A zászló használat közben

2 thoughts on “2013.03.14 – Történelmi zászlók III. (48-as zászló)

Vélemény, hozzászólás?

