2013.03.25 – Katonai kabát varrása

A fiunk rajong a katonai holmikért, ezért a nagy tavaszi ruhatár-felújításkor nem is volt kérdés, hogy milyen kabátot kér. Ez egy kapucnis, bélelt felső, aminek a szabásmintáját egy nagyon régi burdában találtam. Ugyan a gyerek csak 9 és fél éves, nagy növésű fiú, ezért a legkisebb női méretet (34-est) készítettem neki (a képen majd láthatjátok, hogy kicsit lötyög még rajta, de ha így fejlődik, hamarosan belenő). A férjem meg is ijedt, mikor mutattam neki az újságban a tornagatyát és babarózsaszínű kapucnis felsőt viselő fotómodellt; hogy “nézd csak, ilyet varrok a gyereknek”. Persze csak a szabását kellett figyelembe venni, nem a színét.

A kabát anyaga kívül négyszínnyomásos, a Magyar Honvédség által is használt terepszínű vászon, belül polár. Az összes anyagköltsége körülbelül 2000,- forint. A munka, amit beletettem, viszonylag sok, hiszen el kellett készíteni a szabásmintát, kétszer kellett kiszabni és megvarrni a kabátot (egyszer a vászonból, egyszer a bélésből), valamint összerakni a kettőt. Este 7-től éjfélig készítettem.

A darabok összeillesztve, varrás előtt

A darabok összeillesztve, varrás előtt

Az összevarrt bélés

Az összevarrt bélés

A két réteg egymásban, még varrás összevarrás előtt

A két réteg egymásban

Végül ezt a felvarró tettem rá

Végül ezt a felvarrót tettem rá

A két réteget fél centire visszahajtottam és ezek közé szuszakoltam be a cipzárt

A két réteget fél centire visszahajtottam és ezek közé szuszakoltam be a cipzár

A kész kabát

A kész kabát

A gyerek rögtön fel is próbálta az új kabátját

A gyerek rögtön fel is próbálta az új kabátját

10 thoughts on “2013.03.25 – Katonai kabát varrása

    • Igen, ezen már elmélkedtünk, hogy én szeretnék úgy kötni és horgolni, ahogy Te, Te pedig szeretnél úgy varrni, mint én. 🙂
      Valahogy kéne közelíteni az állapotokat egymás felé, én annyit tudok tenni, hogy hamarosan írok egy bejegyzést az alapokról, arról, hogy hogyan kell szabásmintát készíteni az újságból. Lehet neten keresztül kötést és horgolást tanítani?

  1. Ez szuper! Boldog lehet az a fiúgyermek, akinek ilyen édesanyja van!

    Egyébként lehet neten kötni-horgolni. Nagyon jó videók vannak. Nekem jobban megy így, mint anno anyukámtól. Így annyi türelmem van magamhoz, amennyi kell. 🙂

    • Nagyon köszönöm! El sem tudom mondani, mekkora boldogság látni, hogy a fiam mennyire örül a kabátjának, olyan büszkén feszít benne!
      Ezen nem is gondolkodtam, hogy a neten keressek horgolós oktatóvideót… Most jó ötletet adtál; ha varrni megtanultam egyedül, talán van esélyem a kötésre-horgolásra is.

Vélemény, hozzászólás?

