2013.03.29 – Egyszerű póló varrása

A gyerekek a télen úgy megnőttek, hogy alig megy rájuk valami a régi ruháikból, pólóból is hiányt szenvedünk. Valamikor idegenkedtem pólót varrni, mert tartottam tőle, azt hittem, hogy bonyolult, de aztán elegem lett az olcsó távol-keleti tömegáruból, és nekikezdtem. Biztos Ti is tapasztaltátok, hogy ezeket a gyenge minőségű pólókat milyen nehéz kivasalni; mikor ki akarom teríteni a vasalódeszkára, látszik, hogy milyen csámpásak, nem egyenes az oldaluk és az aljuk, rosszul vannak kiszabva. Nem is beszélve arról, hogy hamar kinyúlnak, és a színüket is elvesztik. Szóval amikor megvarrtam életem első pólóját, nagy sikerélményt adott, mert egyáltalán nem volt nehéz (legalábbis nekem).

A kész póló

A kész póló

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A ruhatár-felújítás mellett a sok maradék anyag felszámolása is célom volt. Olyan apró darabokból dolgoztam, hogy még a kicsinek is csak két részből jött össze ez a póló, de talán nem zavaró, hogy a törzse és az ujjai más színből vannak. A szabásmintával ezúttal nem volt dolgom, mert már régebben megrajzoltam, csak szabnom kellett, és összevarrni.

Szabás után következett a darabok összevarrása; itt már csak az ujjakat kell bevarrni

Szabás után következett a darabok összevarrása; itt már csak az ujjakat kell bevarrni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Talán a legbonyolultabb része a passzé felvarrása a nyakára és az aljára

Talán a legbonyolultabb része a passzé felvarrása a nyakára és az aljára

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután odavarrtam a passzét, a színén levarrom

Miután odavarrtam a passzét, a színén letűztem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A végén a nyaka hátsó részére varrtam egy jelet, mert vannak olyan apukák, akik az esetek többségében nem találják el, hogy melyik a póló eleje és melyik a hátulja. Természetesen itt most más apukákról van szó… 🙂  (De a gyereknek is nagy segítség lesz, ha majd egyedül fog öltözni.)

Mivel itthon fellelt maradékból készült ez a ruhadarab, nem is tudom meghatározni az anyagköltséget, de biztos nem volt több, mint 150 forint.  Az idő, ami alatt elkészült, körülbelül másfél óra.

A tulajdonos rögtön fel is próbálta a pólóját

A tulajdonos rögtön fel is próbálta a pólóját

Itt pedig még a három bejegyzéssel ezeletőtt bemutatott kapucnis kabátját is felvette hozzá

Itt pedig még a néhány bejegyzéssel ezelőtt bemutatott kapucnis kabátját is felvette hozzá

8 thoughts on “2013.03.29 – Egyszerű póló varrása

  1. Tetszik:) A tulajdonos még inkább:)
    Pólót már én is varrtam, meg szabadidőnadrágot, pizsamát:) De nagyon rég, míg a fiam pici volt:)
    Tényleg sokkal olcsóbb így ,ha van olcsó anyagbeszerzési forrásod.

    • Köszönjük az elismerést.
      Igen, nem mindegy, hogy milyen áron veszem meg az anyagot. Bár… szerintem még akkor is megéri varrni, ha drágább az anyag, mert a saját készítésű ruhával soha nem ér fel a keleti tömegcikk. Én ebbe szívemet-lelkemet beleteszem, ráadásul személyre szabom – a szó szoros értelmében és átvitt értelemben is.

  2. Nagyon szép lett! Ez bizony így lehet, hogy szívedet-lelkedet beleteszed és az idődet, ami olyan nagy kincs manapság. A főzés is ilyen, csak abból semmi sem marad (ha ügyes vagy..),ebben meg még sokáig feszíthet a tulajdonosa és akár még az unokáid is hordhatják.(-:

Vélemény, hozzászólás?

