2013.04.07 – Textilfestés sablonnal (dinós póló)

Januárban már mutattam festett vagy textilrátétes pólókat (Foltos póló újrahasznosítása címmel), most olyat készítettem, ami egyesíti a két technikát. A nagylányunk biológia táborba megy, ott fogja majd viselni munkaruhaként ezt a pólót.

dinós póló

A neten kerestem hozzá mintát, amit aztán kinyomtattunk. Kerestünk jó erős műanyag lapot (egy spirálozott, fénymásolt könyv előlapját szedtük le), és a férjem olyan nagyon aranyos volt, hogy vállalta: kivágja a sablont. Összeragasztottuk a rajzot a fóliával, hogy el ne mozduljanak egymáshoz képest, és már csak vágni kellett. Nagyon fárasztó, és pepecs munka volt, örült Apa, mikor végzett vele.

textilfestő sablon készítése

Mikor kész lett a sablon, rögzítettem az anyaghoz, és nekiálltam festeni.

textilfestés sablonnal

dinó mintás póló

A textilfestéket száradás után bele kell vasalni az anyagba, ezután elvileg mosógépben is mosható. Ezt a fekete anyagot közbéléssel alábéleltem (hogy ne rojtosodjon), és kör alakot vágtam ki belőle. Rátűztem a fehér pólóra, és sűrű cikkcakk öltéssel rávarrtam.

Az ábra kiválasztásánál sokáig gondolkodtam, hogy legyen-e csontvázminta egy gyerekruhán. Nekem ugyanis nem tetszenek a mostanában nagyon divatos, koponyával, esetleg csontokkal díszített gyerek (sőt csecsemő!)ruhák; szerintem meghökkentő látvány a halál motívuma egy rugdalózón. De aztán azzal nyugtattam magam, hogy ez a csontváz inkább tudományos igényű ábrázolás, és jól kapcsolódik majd a tábor csonthatározási munkáihoz, nem is beszélve arról, hogy a gyereknek is roppantul tetszett.

6 thoughts on “2013.04.07 – Textilfestés sablonnal (dinós póló)

  1. Nagyon tetszik, ügyesek vagytok, hogy ilyesmit is meg tudtok csinálni. Lányotok biztos büszkén fogja viselni. Ágimama.

  2. A sablon linkjét nem tennéd ki, vagy küldenéd el?
    Pont ilyet keresek, de eddig még nem találtam és szerdán megyünk táborba, oda kellene. Előre is köszönöm.

Vélemény, hozzászólás?

