2013.05.27 – Meglepetés egy kisbabának

Egy ismerősünk babalátogatóba megy, és sokat gondolkodott azon, hogy mit vigyen a kicsinek ajándékba. Aztán eszébe jutott, hogy én szoktam varrni, és megkért, hogy készítsek valamit. Ezt találtam ki:

A nyuszi egy répát is kapott, hogy ne éhezzen

A nyuszi egy répát is kapott, hogy ne éhezzen

Mivel sokszor készítem ezt a játékot, a szabásminta részeit kartonpapírra ragasztottam. Így nem használódnak el olyan hamar.

Mivel sokszor készítem ezt a játékot, a szabásminta részeit kartonpapírra ragasztottam, hogy tartósabbak legyenek.

A kiszabott, összevarrt és flízzel kitömött testrészek.

A kiszabott, összevarrt és flízzel kitömött testrészek.

Itt már csak a ruhája hiányzik

Itt már csak a ruhája hiányzik

Kislány a megajándékozott, de a rózsaszín, habos, csipkés ruhák nem az én világom, ezért egy pizsamába öltöztettem a nyuszit

Kislány a megajándékozott, de a rózsaszín, habos, csipkés ruhák nem az én világom, ezért egy pizsamát varrtam a nyuszinak

Itt már fel is öltözött

Itt már fel is öltözött

Az ajándéknak varrtam egy zsákot is

Az ajándéknak készítettem egy zsákot is

A hímzés közelebbről

A hímzés közelebbről

Anyagköltsége szinte nem is volt a nyúlnak, majdnem minden része maradék anyagból készült. Munka viszont rengeteg volt vele, legalább 6 óra munkám van benne!

Reklámok

24 thoughts on “2013.05.27 – Meglepetés egy kisbabának

  1. De szép lett! És milyen jó, hogy egy ilyen kedves, és szép ajándék gyakorlatilag a “semmiből” is elkészíthető… Persze a munkát bele kell tenni, de mégis…

    • Igen, tényleg szinte a semmiből lett, az itthoni maradékos dobozomból. A munka persze számít, de én úgy vagyok a varrással, hogy nálam nyugtatóként működik, tehát néha akkor is leülök dolgozni, ha nincs konkrét megrendelésem, csak úgy alkothatnékom van.

  2. Csuda helyes tapsifüles! Én is megfogadtam, hogy megpróbálok a maradkos dobozaimból varrni, és ellenállok az anyagvásárlási kísértésnek:) (meg időm sincs kreatívkodni…)
    Sablonhoz egy ötlet: amikor pathcwork tanfolyamra jártam, akkor tanultam, hogy a hosszú életűnek szánt sablont érdemes röntgenképre ragasztani. Persze olyanra, ami már senkinek sem kell. :DDTartós, vékony, alkoholos filccel lehet rá rajzolni, könnyű vágni. nekem bevált:)

    • Jó ötlet ez a röntgenkép, gondolom, ha nincs ilyenünk, bármilyen vastag fólia megfelel. Ez eszembe se jutott, hogy eleve fóliára rajzoljam filccel a sablont, legközelebb így fogom csinálni, köszönöm az ötletet!

      • gondolom, jó bármilyen vastag fólia, csak olcsóbb, ha már meglévő röntgenképre rajzolsz, és nem kell emiatt külön megvenni.

      • Édes nyuszi…:) és kedves gesztus sk ajándékot adni, hátha visszaszokik rá a nép….
        Én az elhasznált irattartókat szoktam felszabni, átlátszó de erős.

  3. Nagyon nagyon jó, hogy újra sok gyerek kézzel készült játékokat szeretgethet. A nyuszid pedig nagyon aranyos 🙂

    • Szerintem is jobb, ha szívvel-lélekkel, természetes anyagokból készült játékot ölelget egy gyerek, mint a távol-keleti rabszolgamunkások által, néha mérgező anyagokból összerakott, minőségileg kifogásolható holmikat!
      Olyan sok ötletem van még; el is kezdtünk gondolkodni a férjemmel, folyamatosan tesszük majd fel a termékeket “játékönellátás” témában.

  4. Hát ez nagyon jóóó! nagyon tetszik, kedves, ötletes,aranyos! 🙂
    Én is nagyon szeretek kézzel készített ajándékot adni ünnepekre, de bizony vannak akik nem értékelik.Pl. anyukán s csak a boltban vásárolt ajándékot szereti,értékeli, így olyat kap tőlem, mikor egyszer khmmm..megsértődött,hogy csak kézzel készítettet kapott.

    • Velem is előfordult, hogy a kézzel készített ajándékot úgy értelmezte a megajándékozott, hogy smucig vagyok, és sajnáltam a pénzt “rendes” ajándékra. Pedig néha sokkal egyszerűbb lenne venni valami személytelen dolgot, mint agyalni a saját készítésűn és sok munkaórát beleölni…

      • Tudod a gond az, hogy szeretettel készíted, abban a reményben, hogy örül neki a megajándékozott. És nem is gondolkodsz rajta, mennyi időt töltöttél az elkészítésével. Ha nem örülnek neki, akkor viszont úgy érzem, hogy tényleg feleslegesen “beleöltem” egy csomó munkaórát, ahelyett hogy magamnak,vagy a gyerekeimnek készítettem volna az idő alatt, abból az alapanyagból valamit.
        Én magam sokkal jobban értékelem a kézzel készített ajándékot a vásároltnál, de nem mindenki van így vele..

      • Mi mindketten tudjuk értékelni a kézműves termékeket, mert tudjuk, hogy mennyi munka és fáradság – meg persze alkotó öröm – van benne!

  5. Nagyon ügyes vagy, hogy ilyeneket is meg tudsz csinálni. Nagyon szép ajándék a gyereknek. Gratulálok neked. Ági mama.

    • Nagyon örülök, hogy ilyen becsben tartják a lányok a kezem munkáját. Őszintén mondom, hogy nagyon jól esik, ha szeretik a műveimet!

Vélemény, hozzászólás?

