2013.08.29 – Játék a szemétből

Újrahasznosításról lesz szó megint, ezúttal zoknijátékokat készítettem.

Van nálunk egy zacskó, amiben csak fél pár zoknikat tartunk, évek óta élt bennünk a remény, hogy megtaláljuk a párjaikat, de mostanra be kellett látnom, hogy a legtöbb soha nem fog kiegészülni. Meglehet, hogy költözéskor találunk zoknikat a szekrény mögött, vagy a hűtő alatt, de erre se várunk; elhatároztam, hogy felszámolom a páratlanos zacskót. Ki akartam dobni az egészet, de még időben eszembe jutott, hogy készítek belőlük zoknijátékokat. Néhány napra rá vettem egy nagyon leértékelt könyvet, amiben zokniállatokat mutatnak be. Véletlenek nincsenek, a sors is azt akarta, hogy belekezdjek.

Az alapanyagok:

Az alapanyagok: a páratlanul szomorkodó, néhol kikopott zoknik

d

A zokni lábujjából lesz az állatka lába. Ollóval vágtam ki, és összevarrtam, majd kitömtem flízzel. A sarokrész lesz az állat ülepe. Fontos: az egész kézi munkával készült, nem próbálkoztam a varrógéppel!

g

A másik zokniból készül az állat feje, itt a zokni sarka  az állat arca. Különböző fülformát lehet kivágni; ez itt hegyes, tehát cica lesz belőle.

d

A fej kitömve.

f

A fejet rávarrtam a törzsre. Egy harmadik zokniból lettek a cica kezei és a farka.

f

Elölnézetből. Már csak az arca hiányzik.

f

A felhasználói oldal (ugyanezen elv alapján készült egy nyuszi is, csak annak nagyobb és kerekebb lett a füle)

d

Varrtam egy második macskát is, egy lányt, fehér női és gyerekzokniból.  Egyik reggel, mikor felébredtünk, ez a látvány tárult a szemünk elé. A két macska egymásba szeretett.

f

A lányomat is megszállta az ihlet, és készített egy plesiosaurust.

Újabb bizonyítékot találtam arra, hogy a – látszólag – használhatatlan dolog nem feltétlenül kidobnivaló szemét. Ezután nemcsak a kinyúlt pamutpólókat, pizsamákat gyűjti nekem a család (amiből rongyszőnyeget szövök), hanem már a páratlan zoknikat is. A játékok anyagköltsége megint csak minimális, hiszen némelyik  zoknit tényleg a szemétből szedtem ki (persze kimostam felhasználás előtt). Ami komolyabb tétel, az a tömőanyag, de a három állatra lebontva nem több az ára összesen, mint 150 forint (egy hatalmas zsáknyi flízt vettem 600 forintért). A szemként használt gombok a varródobozból kerültek ki, erre se költöttem külön.

A késztermékek máris a gyerekek kedvencei, talán azt is érzik rajta, hogy nagy szeretettel készítettem!

Reklámok

4 thoughts on “2013.08.29 – Játék a szemétből

  1. Szuperjók lettek! Ügyes vagy és találékony!

    Nekünk is vannak sk. állatkáink is, de valahogy nincs nagy sikerük – akár a többi plüssnek sem. Így nem nagyon motiválnak a gyerekek, hogy a zoknikkal legyek kreatív. 🙂

    • Köszönöm. Nekünk nem is lesz több plüssjátékunk, sőt, a régiekből is el fogok ajándékozni, és ha újat kívánnak, akkor azt együtt készítjük el.

Vélemény, hozzászólás?

