2013.10.31. – Otthontanuló édesanya

A napokban találkoztam olyan anyákkal, akik szintén otthon oktatják a gyerekeiket, és meséltem nekik: fontos tanulsága volt az otthonoktatásnak az, hogy nekem is nagyon hasznomra vált, mert én is rengeteget tanulok a gyerekkel együtt!

Nekem például soha nem volt kedvencem a matematika, nem is voltak jó jegyeim, ehhez hozzájárult több tanár éveken át tartó szívós munkája. Sajnos csak most, felnőtt fejjel jöttem rá, hogy ez egy érdekes tantárgy, és nagy szorgalommal vetem bele magam a tanulásba. Komoly energiát fektetek a szöveges és logikai feladatokba, és egész nap nem hagy nyugodni, ha valamit nem tudok megoldani. Ilyenkor alig várom, hogy Apa hazajöjjön (persze máskor is alig várom), és megkérem, hogy magyarázza el a feladatmegoldást. (Anyukám biztos nagyon örülne, ha látná, hogy milyen szorgalmas tanuló vagyok.) Mivel nem a tankönyvből tanulunk, hanem egyéb könyvekből, az anyag felöleli a felsős tananyag egy kis részét is, tehát azt is gyakorolom, ezért óriási sikerélmény volt, mikor jól megírtam egy felvételi tesztet (én, az egykori, dokumentáltan rossz matekos)! Azt is elmondhatom, hogy a számítógépek és egyéb eszközök világában nagyon-nagyon-nagyon régen végeztem írásbeli műveleteket, és számoltam utoljára papíron – egészen addig, míg a fiunkkal nem kellett újra tanulnom.

Ha úgy vesszük, Apa is otthonoktat, csak nem a gyereket, hanem engem

Ha úgy vesszük, Apa is otthonoktat, csak nem a gyereket, hanem engem

Énekből hamarosan fel kell frissítenem az azóta passzív állományba vándorolt zeneelméleti ismereteimet. Rövid összefoglalót készítek a különböző korszakokból, és zenei anyagot válogatok hozzá, hogy a gyerek ne csak elméletben tanulja meg, hanem hallja is, hogy miről beszélünk. És ne csak hallja, hanem lássa is, ezért úgy tervezem, hogy képzőművészeti alkotásokat is nézegetünk majd, hogy jobban megismerje és megértse az adott irányzatot. Újabb felkészülést igényel, hogy az anyagot egy kisgyerek befogadóképességéhez idomítsam.

De az egyéb tárgyakkal való foglalkozás során is sokat tanulok; környezetismeretből például a vitaminokat vesszük, és most szembesültem azzal, hogy a tokoferol (amiről eddig azt gondoltam, hogy valami újabb élelmiszer-adalék), nem más mint a közönséges E-vitamin, valamint eddig azt hittem, hogy a napfényben van a D-vitamin, de ez nem pontos, hiszen a napfény hatására csak aktivizálódik a szervezetben a D-vitamin provitaminja, és alakul át ténylegesen D-vitaminná!

De sorolhatnám még az újabb és újabb információkat; a lényeg az, hogy elmondható: az otthonoktatás szellemileg is frissen tartja az anyát!

Az otthonoktatás engem sem hagy eltunyulni szellemileg

Az otthonoktatás engem sem hagy eltunyulni

 

 

Reklámok

4 thoughts on “2013.10.31. – Otthontanuló édesanya

  1. Én is rengeteget tanulok, bár nem annyira tudományos értelemben véve, mint te, amiért rendkívül csodállak. Bár mondjuk benrlg újraolvastam az Arany-balladákat pl. Inkább a tanulás az emberi lélek megismerésére vonatkozik,egyre jobban felfedzem a gyermekeimet azzal, hogy én foglalkozom velük.

    • Nagyon tudományosan állok hozzá a dologhoz? Lehetséges…
      Szerintem mindenkinek hasznára válna, ha átnézné a 4.-es (és későbbi) tananyagot, rengeteg érdekes és fontos információ van benne.
      A saját gyerekem felfedezését és kiismerését illetően igazad van.

  2. Szervusz, en egy 6 gyermekes magyar anyuka vagyok Uj Zelandon es mar 10 eve otthon tanitok. Most eppen azt nezegetem, hogy Magyarorszagon tenyleg lehetseges-e az otthon tanulas? Kerlek irjal, mert te vagy az elso akire bukkantam eddig es gondolom Magyarorszagon elsz.

Vélemény, hozzászólás?

