2013.11.25. – Egy termék több köntösben?

Többször feltűnt már, hogy márkás termékekre megszólalásig (megízlelésig) hasonlító árukat lehet találni olcsóbb diszkontokban, szupermarketekben. Először azt gondoltuk, hogy ezek egyszerű hamisítványok. Azonban ezt az újságcikket olvasva kiderül, hogy az “utánzatok ” is a márkás termékek gyártósorairól kerülnek le (a gyár a szabad kapacitását bérmunkával tölti ki), receptúrájuk pedig sok esetben azonos. Tehát aki ragaszkodik a jó nevű és prémium kategóriájúnak tartott termékhez, igen meglepődne, ha tudná, hogy az olcsó sarki diszkontban közel ugyanazt a minőséget és ízt kapja – sokkal olcsóbban!

Nézzük meg ezt a gyakorlatban, három különböző csokis keksz példáján keresztül!

A felsőt az Aldiban, az alsó kettőt a Sparban vettük

A felsőt az Aldiban, az alsó kettőt a Sparban vettük

Megvizsgáltuk a három kekszet 4 szempont szerint, először a csomagolását néztük.

A nyomtatástól eltekintee ugyanaz a doboz, ugyanaz a tálca, és ugyanaz a zacskó

A nyomtatástól eltekintve egyforma a dobozuk, teljesen megegyezőek a tálcák, és a zacskók (a Bahlsen feliratot kivéve)

A termékeket kibontva látható, hogy a két olcsóbb keksznek még a felirata is ugyanaz (butter keks), egyedül a csoki nyomómintája tér el

A termékeket kibontva látható, hogy a két olcsóbb keksznek még a felirata is ugyanaz (butter keks), egyedül a csoki nyomómintája tér el

A második vizsgálat volt a legkellemesebb, mert megkóstoltuk mindet, és megállapítottuk, hogy ízre  tökéletesen megegyeznek, erről fényképet nem tudok feltenni, de higgyétek el, hogy így történt!

Harmadjára az összetevőket hasonlítottuk össze, és elmondható, hogy a listák azonosak!

Ha van kedvetek, böngésszétek át ti is!

Ha van kedvetek, böngésszétek át ti is!

A két “utánzat” dobozán van egy-egy tápérték táblázat is; ezek eltérnek egymástól, de az eltérés olyan kicsi, hogy talán mérési hibahatáron belül van.

Eddig tehát elmondható, hogy mindhárom termék közel azonos. Hogy miben tér el mégis a gyártói márka (Bahlsen) a két saját márkás terméktől? Az árban! (Az Aldi terméke is 299,- forintba került.)

Ehhez nem kell kommentár...

Ehhez nem kell kommentár…

 

Advertisements

2 thoughts on “2013.11.25. – Egy termék több köntösben?

  1. Ilyenkor gondolok arra, mikor egy áruházlánc hurrá milyen olcsó a kávénk- hirdeti, s ugyanazat megkapod az olcsóság feléért. Én sem szoktam érteni, ha ezek tudják adni mondjuk 390 Ft-ért, a másiknál miért 890 Ft az olcsó?

    • Gyakran előfordul, hogy egy nagy áruház jóval áron alul ad valamit, csak azért, hogy becsábítsa a vásárlókat, akik nagy valószínűséggel a csábító terméken kívül mást is vesznek majd, így az áruház elmondhatja, hogy amit elvesztett a réven, azt megnyerte a vámon. Tehát lehet, hogy a termék valóban 890 forintba kerül, és a 390 forint a nyomott ár.
      Ettől persze még az is áll, amit a bejegyzésben bemutattam, vagyis a termék tényleg olyan olcsó, viszont a márkát meg kell fizetni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s