2014.02.13. – Újranadrág

Ismét egy újrahasznosított munkát szeretnék bemutatni.

Volt egy felsőm, még abból az időből, mikor nem érdekelt annyira a nőies öltözködés, és hetekig farmerben és kapucnis pólóban jártam, meg ormótlan bakancsban (néha persze most is jól esik lazán öltözni, de most már fontosabb a nőiesség, mint lánykoromban).

Tulajdonképpen egy férfiboltban vettem, tehát még csak nem is női ruha...

Egy férfiboltban vettem, tehát még csak nem is női ruha…

Nem tudom, Ti is észrevettétek-e, hogy a mostani pamutanyagok milyen hitványak. Nem egy olyan pólónk van, amik viszonylag kevés viselés után kilyukadtak, minden külső behatás nélkül, a szekrényben állásban 1-2 lyuk lett az anyagon! Na, ez a kék póló még egy másik világ terméke, legalábbis ebben a tekintetben, mert nagyon régen vettem (le se merem írni, hogy mikor), és még mindig hibátlan az anyag, ebből arra következtetek, hogy valószínűleg az Urálon innen készült.
Már csak ezért is sajnáltam kidobni, így hát szétszedtem, és vártam az ötletet, ami hamar meg is érkezett: ebből nadrág lesz a legkisebb kisfiamnak!

a két ujját, a derekának passzéját és a megkötőjét hagytam meg, és egy nagyobb darabot az elejéből. A többit felhasogattam a készülő rongyszőnyeghez.

A két ujját, a derekának passzéját és a megkötőjét hagytam meg, és egy nagyobb darabot az elejéből. A többit felhasogattam a készülő rongyszőnyeghez.

A passzéból remek derékrész lett (persze gumit fűztem bele)

A modellem megint nem volt lelkes, de már megszoktam.

A darabokat egyszerűen összevarrtam. Nincs ülep-része, mert nagyon munkás lett volna külön kialakítani az elejét és a hátulját, de ez egyelőre nem okoz gondot, mert jó bő a nadrág.

Reklámok

10 thoughts on “2014.02.13. – Újranadrág

  1. ez megint csuuuucs, erzsi, nagyon jo lett
    es igen, a regi ruhak strapabirobbak ezerszer…. amit nagyfiam hordott, most horhatja a harmadik fiu is, de amit samu no ki, az mehet a kukaba…..

    • Valami baj lehet a mostani anyagokkal, és nemcsak a pamutnál tapasztalom; a nagylányom kötött kardigánja (egy jónevű boltban vettem egy leárazáson), magától kilyukadt, most vettem észre, hogy ott van rajta egy lyuk. Ha megvarrom (mert persze be fogom varrni), akkor meg mégiscsak foltozott. Ettől persze hordhatja, de azért felháborító, hogy pár hónap alatt így leamortizálódik!!!

  2. Már nem tartós árut gyártanak, vásárolj, újra és újra, ez a lényeg. Ügyes voltál.

    • Jól rátapintottál a lényegre, néhány elkövetkező bejegyzés témája lesz az, hogy a gyártóknak nem érdeke, hogy megvegyél egy jó minőségű terméket, aztán használd 20 évig, hanem az, hogy évente újat vásárolj. Nemcsak a pamutpólóra igaz ez, hanem mobiltelefonra, mosógépre, vagy tévére. Sajnos.

  3. Sajnos már nem csak a ruhaneműk mennek tönkre hamar..
    Tartós termékeknél, műszaki cikkeknél a javítás annyi hogy egyszerűbb és néha olcsóbb újat venni..:(

    A nadrág nagyon jó lett!! 🙂 Én is csináltam míg pici volt a fiam apja szabadidőiből szabadidőt, pizsamát neki, de már nem mernék nekiállni.Viszont nagyon szeretek ruhát varrni és átalakítani, újrahasználhatóvá tenni 🙂

    • Igen, tényleg olcsóbb újat venni, mint javítani, vagy feltölteni (mi a nyomtató festékkazettájánál tapasztaltuk, hogy nem éri meg feltöltetni a tonert).
      Sajnos tényleg egyszer használatosak a holmijaink.

  4. Nagyon ötletes a nadrág! Kényelmes és tartós lesz. Én nem veszek új ruhákat, a Hádának egy bizonyos boltjából öltözöm. Itt angol használt ruhák vannak kilós áron. Valahogy ott jobbak az anyagok. Nekem évekig tartanak gyakori mosás mellett is, pedig használtan veszem őket. Érdekes , az angol használt ruhák sokkal jobbak, mint az új , magyar boltban vettek. Még akkor is, ha azonos márkajelzés van bennük. Nekik nem úgy, nem abból varrhatják a ruhákat, mint nekünk! És a színeseket is a fehéreknek való mosóporral mosom, nem tartok itthon kétféle mosóport, és nem is nagyon fakulnak ki évek alatt sem. (a sötéteket hosszan, de csak 30 fokon mosom.) Amit itthon véletlen vettem még régebben, az látványosan ócskább volt. Szakadt, fakult, nyúlt. Engem nem feszélyez, hogy valaki már hordta előttem a ruhákat. És? Kimosom, kivasalom.

    • Igen, én is hallottam, hogy hozzánk, a végekre, mindenből rosszabb minőséget hoznak, gondolják, keletre ez is jó lesz…
      Így van ez a ruházaton kívül az élelmiszerekkel is.
      Sajnos.

  5. Szuper! En is ezt csinalom allandoan. A ferjem regi ingeibol is csinalok nagyon aranyos kis ingeket a fiuknak es persze lehet kisruhat is kesziteni belole. Meg lepedobol is varrtam ruhat es sok masmindent. Ujjat en mar nem veszek.

    • Némelyik régebbi ruhadarabnak nagyon jó minőségű az anyaga, és vétek lenne kidobni. Mellesleg nagy örömet okoz a tervezés és az agyalás, hogy mi legyen belőle.

Vélemény, hozzászólás?

