2014.06.10. – Gyerekkel a boltban

A bevásárlás nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé. Beszerezni mégis kell valahol, így sok időt töltök különböző boltokban. A régi boltunkban lecserélték a bevásárlókocsi-parkot, és az új kocsikban nem lehetett elhelyezni a gyereket. Ez nekem nagy érvágás, mert akkor kézen fogva kell vezetnem kis örökmozgónkat, ami hatalmas anyagi és egészségügyi kockázatokat hordoz (pakol, kóstol, lever). gyerekkel a boltban Ezért kihívattam a boltvezetőt, akinek feltártam a problémát. Megértően végighallgatott, és a csillagos eget is megígérte. Aztán külön nekünk kihozatott a raktárból egyet a régi kocsik közül, amiben a göngyöleget tárolják. Legközelebb megint csak nem volt megfelelő kocsi, ismét kértem az üzletvezetőt, aki fogadkozott: a kocsiszállító kocsi valószínűleg már a település határain belül van, annyira aktuális a megérkezése. Megint megkaptam a raktárból a régi, babaültetős modellt.
Mikor legközelebb mentem, nem akartam a szájamat jártatni, ezért suttyomban a zöldséges részlegen dekkoló babaültetős kocsiból kipakoltam az almákat egy másikba, és beültettem a gyereket, így megint nyertem egy nyugodt bevásárlást.
Következő alkalommal már nem szóltam; kézenfogva dulakodtuk végig a boltot, öregedtem egy évet, mire befejeztem.

Mostanra azonban már érdektelen a babaültetős kocsi téma, hiszen a gyerek kihízta az ülőkét. A múlt hónapban még valahogy bele tudtuk tuszkolni, de a kivételhez már egy díjbirkózó külsejű vásárlótársunk segítségét kellett igénybe vennünk. Szóval meg kellett barátkoznunk azzal a gondolattal, hogy örökmozgónk szabadon járhat-kelhet a boltokban…

Szabadon jár-kel, és pakol. Mindent, aminek a csomagolása megtetszik neki. Magánakcióinak eredményét nem mindig veszem észre; legutóbb csak a pénztárnál tűnt fel, hogy 4-5 csomag eperillatú (vagy ízű) gumióvszert tett a kocsiba – bizonyára az eperminta miatt gondolta azt, hogy cukorka.

gyerekkel a boltban A múltkor meglátott egy csomó karcsú pálinkásüveget. Mivel valamikor vettünk kézműves szörpöt, ami hasonló csomagolásban volt, összetévesztette vele.

– Szörpit! Szörpit! – követelőzik, és elindul, hogy vegyen belőle.

– Mackó, az nem szörpi, hanem pálinka! – mondja neki a nővére.

– Akkor pálinkát, pálinkát!

Persze nem veszünk belőle, de minél gyorsabban húzzuk el onnan, annál hangosabban követeli, és tőle zeng az egész bolt:

– Vegyetek pálinkát! Vegyetek pálinkát!

Különösen kockázatos dolog vele dulakodni, hiszen korát meghazudtoló ereje miatt fennáll a veszély, hogy kiszakítja magát a kezemből, és belezuhan a polcba, nagy károkat okozva magában és az árukészletben.

A nagybevásárlás a kicsi gyerekkel külön stratégiát igényel. Úgy kell ugyanis megtervezni a műveletet, hogy az objektum bizonyos részeit (jellemzően ezt, ahol a játékrészleg van) kikerüljük. Ezért képesek vagyunk óriási kitérőket tenni, csak nehogy meglássa a kirakott csábító holmit. Kisfiam ugyanis még nem tudja, hogy mi a különbség az áruház és a játszóház között, ezért azt hiszi, hogy az árukészlet az ő kedvtelésére van kitéve. Komoly fizikai erőt kell kifejtenünk, ha azt szeretnénk, hogy ne amortizáljon le mindent.

A bevásárlás azért is nehéz, mert a gyerek azt hiszi, hogy ott minden szabad préda. Rejtély, hogy miből gondolja ezt, hiszen tőlünk soha nem láthatta, hogy végigkóstoljuk a kínálatot. Persze, ha épp éhes, megengedem neki, hogy egy kiflit elkezdjen rágcsálni, de nem mindig találunk nála értő fülekre. gyerekkel a boltban Neuralgikus pont az üvegvisszaváltó gép is, ami nagyon csábító valamiért a gyerek számára. Pedig nem egyszer ráhúzta már az ujjára a gép ajtaját. Mi eddig hittünk abban, hogy ha egy cselekedetnek kellemetlen következményei vannak, akkor a negatív élménynek visszatartó ereje lesz. Eddig nem volt. Hogy valami jót is mondjak kis bajkeverőmről…

Mivel egyre okosabb, egyre több feladatot lehet rábízni. Sugárzóan boldog, ha megbízom valamivel, amiből kitűnik, hogy ő milyen nagyfiú. Meg is kértem a múltkor, hogy hozzon a kosarunkba két vajat. Örömmel viharzott el a tejes pult felé. (Közben azért félve figyeltem, hogy nem hallok-e üvegcsörömpölést abból az irányból…) Gyermekem nemsokára feltűnt diadalittas arckifejezéssel, kezében két csomag … túróval. (Nem ejtett nagy hibát, hiszen hasonló papírban van a vaj is.) Megdicsértem, és megvettük a túrót, ő pedig este büszkén mesélte Apának, hogy már rá lehet bízni a bevásárlást.

13 thoughts on “2014.06.10. – Gyerekkel a boltban

  1. A türelem meghozza gyümölcsét, már látszik. Büszke is lehet magára!

    Kicsit más:

    Van náluk egy ajándékbolt, roskadásig rakva minden törékennyel. Egyszer bent voltam, amikor egy idős néni levert valamit, szerintem nem az ő hibájából. Nagyon szűk helyen lehet menni, és a polcok szélé egyensúlyoznak a törékeny holmik. Fölé álltak és kisajtolták belőle az árát. Én azóta se mentem oda be.

    • Hát igen, nem mindig a vásárló a hibás. Kicsi boltnak kevesebb a bérleti díja, hát megpróbálnak minél több holmit minél kisebb helyre bezsúfolni. Egyszer én is szóltam egy kisboltban, hogy veszélyes a helyen közlekedni babakocsival, az ő felelősségük, ha valami leesik.

  2. Sajnos átérzem a problémát, a mi fiunk is kihízta az ülőket már fél éve és akkor még csak 2,5 volt, nem szívesen mentem vele gyalog be a boltba. Mi úgy hidaljuk át, hogy a pakoló részbe ültetjük, mert oda elfér kényelmesen kinyújtott lábakkal, csak így rá kell pakolnunk, de kisebb dolgoknál nincs nagy súly (péksüti, tej, vaj, gyümölcs, tészta, tehát apróságok). Ez van a nagy bevásárlásnál 2 hetente 1. Kis bevásárlásnál heti 1x bejön kézen fogva kis kézikosárral, de előtte megbeszéljük, hogy nem fogdos, nem lökdös, nem nyúlkál, kaphat egy db túrórudit, mert azt úgysem tudom itthon előállítani és kész. Mellettünk van egy Spar, ott intézzük a kis dolgokat vagy ha sürgősen kell valami, illetve a piacon, pékségben, de azt nagyon szereti és jól viselkedik, segít pakolni stb, úgy mint a te gyerkőcöd. 🙂 Az üvegek környékén én is mindig szívinfarktust kapok legalább 3x, mire elhaladunk, de múltkor majdnem én vertem le egy egész polcot a hátizsákommal, olyan okosan volt pakolva…

    Amúgy egy blogban olvastam, és azóta mi azt is csináljuk, hogyha nagy bevásárlásra megyünk, nagyobb hiperbe, pl tesco, akkor egy db játékot leveszünk és amíg bevásárolunk játszhat vele. Általában nálunk ez egy zenélő villogó valami, amin van próbaüzemmód, mert mi ilyeneket sosem veszünk itthonra és én nem is engedem családon belül se, úgyhogy neki ez nagy érdekesség, én meg gyorsan 20 perc alatt bevásárolok (csak listával célirányosan megyünk, nincs bámészkodás), na annyi idő alatt pont meg is unja. Akkor visszavisszük a játékot és fizetjük a többit. A gyerek boldog, én meg még inkább, mert hiszti nélkül, nyugiban vásárolhattam be. 🙂

    • Igen, lehet a gyereket a kocsi rakterébe tenni, de azért az aggályos, hogy a cipőjével ott tapos, ahová más a kenyeret teszi. Néhány helyen emiatt szólnak is. Ez a bejegyzés már kicsit régebben született, azóta a gyerekem sokkal okosabb lett, nem csinál annyi galibát, mint régebben.

      Szandi, majd csak eltelik az a 15 év, míg felnő, csak annyit kell kibírnod!

      • Szandi, szerintem ez a megoldás nem helyénvaló. Ha nincs szándékodban megvenni egy játékot/terméket, akkor szerintem ne is használd, pl fogy az elem, és az új kisgazdájának 1 hét múlva már nem is szól, vagy elszakad a csomagolás, piszkolódik…

  3. Kepzeld milyen bemenni egy boltba 5 fiuval!? Csoda, hogy nem vagyok meg osz. Azert idovel persze megtanuljak, hogy csak azt veszem ami a listan van, de azert megengedem, hogy megnezzenek egy par dolgot, de finoman. Sok turelmet tanultam, es kozben elmagyarazom nekik, hogy a sok csollogo papir alatt szemet van es ne hagyjak magukat becsapni. ha ha . Egyebkent megprobalok akkor vasarolni, amikor a ferjem mar hazaert a munkabol, vagy a tini fiam vigyaz a tobbire.

    • Na, azért nálunk se olyan nagyon rossz már a helyzet, hiszen egyre okosabb a gyerek. De régebben bizony többemberes feladat volt egy bevásárlás végrehajtása!!

Vélemény, hozzászólás?

