2014.09.08. – Családunkban az intimitás…

Nagyon rövid is lehetne ez a bejegyzés: intimitás kevés van nálunk.

A fürdőszobában, amíg zuhanyozok, állandó a jövés-menés: nagylányom bekukkant: anyaaa, nem láttad a fizika munkafüzetemet, ami bele volt csúsztatva a földrajzi atlaszomba, az meg a tornacuccomban volt? A kicsi is beront, hogy azonnal elpanaszolja: a bátyja azt mondta rá, hogy incsike-pincsike (?).

Van aki olyan szemérmes, hogy még egyedül se szeret meztelenkedni

Van aki olyan szemérmes, hogy még egyedül se szeret meztelenkedni

A WC-n sincs nyugtom. Nekem nincs problémám az elengedéssel; hozzászoktam, hogy míg a dolgomat végzem, valaki ököllel veri az ajtót. De ahhoz is jó képet kell vágnom, hogy amíg ülök a vécén, a kicsi odahúzza a székét a nyitott ajtóhoz, és fogja a kezem, mert emlékszik, hogy egyszer fogtam az ő kezét, mikor fájt neki a kakilás. (Tulajdonképpen nagyon aranyos dolog ez tőle.)

Olyan is van, hogy kénytelen vagyok őt bevinni magammal a vécére. Egyszer egy nagy helyen vásároltam, és meglátogattuk a mellékhelységet. Mivel az előtérben több bömbölve működő kézszárító is fel volt állítva, fel se merült a lehetőség, hogy kint hagyjam egyedül a picit, míg én a dolgomat végzem, hiszen úgy fél a szárítótól, mint a tűztől. A fülkébe így is behallatszott a szárítás hangja, ezért úgy kellett pisilnem, hogy közben öleltem a gyereket és szavaltam a Paripám, csodaszép pejkó-t.

Más családok közösen pancsolnak

Más családok közösen pancsolnak

Ha nincs hangos kézszárító a mosdóban, akkor se szívesen hagyom kint egyedül a kisfiamat; intimitás ide vagy oda, inkább beviszem magammal a fülkébe, é s megkérem, hogy fordítson nekem hátat, míg végzek. Természetesen rögtön felém fordul, és elkezd járkálni a fülkében (elég tágas), majd leguggol mellém. Hangosan megkérdezi:

  • Neked nincs kukid? (Láthatta már elégszer, hogy nincs.)
  • Nincsen, én lány vagyok.
  • Akkor te a fenekeddel pisilsz?
  • Hát, húgycsövem azért nekem is van, azon keresztül.
  • Megnézhetem a húgycsövedet?
  • Neeeem!!!!!

Mi nem vagyunk azok a szülők, akik mindenáron takargatják magukat a gyerekeik előtt. Egy lakásban élünk, szoros közelségben, ha szégyenlősek lennénk, akkor se nagyon tudnánk megvalósítani, hogy pucéran bujkálunk előlük. Ez persze nem jelent azt, hogy szántszándékkal mutogatjuk magunkat, csak annyit, hogy nem esünk kétségbe, ha valamelyik gyerek meglát meztelen. Azt gondolom, hogy nem is egészséges, ha a gyerek azt gondolja, hogy a csupasz test szégyellni való, undorító dolog.

Egyes közösségekben természetes a csupasz test látványa

Egyes közösségekben természetes a csupasz test látványa

Erről jut eszembe még egy történet: újabban cicanadrágot hordok a hosszú, bő szoknyáim alatt, mert gyakran előfordul, hogy a kicsi morzsolgatja és huzigálja a ruhám, de akár fel is hajtja, amit én nem mindig veszek észre. A múltkor a piacon tette így közszemlére a bájaimat. De arra is rászokott, hogy ha biztonságban akarja érezni magát, egyszerűen bebújik a szoknyám alá – és milyen jól sejti, hogy ott nem háborgatják, mert oda csak egy ember juthat be rajta kívül…

Szolgálati közlemény: ígértem már párszor, de most, az ősz beköszöntével tényleg sűrűbben fogok jelentkezni. Kissé át is alakítom a blogot; a hétfői bejegyzések megmaradnak, emellett hét közben is lesznek kisebb-nagyobb tudósítások. Valamint egy meglepetéssel is készülök; remélem, megnyeri majd a tetszéseteket!

6 thoughts on “2014.09.08. – Családunkban az intimitás…

  1. 😀 mintha magunkról olvastam volna! 🙂
    A kornak megfelelő felvilágosítást nagyon fontosnak tartom, a tudatlan gyerekeket szívesen világosítja fel más…….

  2. Nálunk is így van, de azért változott az utóbbi hónapokban, a három kamasz szégyellős lett, és ezt tiszteletben tartjuk, csak mostmár nem ők dörömbőlnek a fürdőszobaajtón, hanem én, hogy siessen…:-D

    • Feltételeztem is, hogy nem elszigetelt a mi esetünk.
      Azt hiszem, nehéz is lenne ekkora helyen, amekkorán mi lakunk, ennyi embernek (ahányan mi vagyunk) szégyenlősnek lenni… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

