Otthonoktatós gondolatmorzsák V.

A fiam nagyon jól számol, ezért szívesen bízom rá a pénzt, ha vásárolni megyünk. Ő fizet a piacon, boltban. Mérlegel is: ha valamit drágának talál, megbeszéljük, hogy helyettesítjük valami olcsóbbal.

Az ismerős árusok eleinte furcsának tartották, hogy a gyerek fizet helyettem, de mára megszokták, és mindig megdicsérik, hogy milyen ügyes. Azok, akik nem ismernek minket, szinte minden alkalommal megrökönyödnek. Hiába áll a kassza előtt az előkészített szütyőjével a fiam, én pedig a pénztártól távolodva pakolok a táskánkba, mégis, nekem mondják a fizetendő összeget, és hiába a gyerek adja oda a pénzt, a visszajárót nekem nyújtják…

A minap az egyik pénztárosnő nem tudta megállni szó nélkül, megkérdezte, hogyhogy a kisfiú fizet?

– Mert annyira jól számol, és olyan ügyes – válaszolom én.

– Maga meg odaadja neki a pénzt…?

– Miért ne? Sőt, nemcsak én adom oda neki, hanem a férjem is: ma ő kapta meg a kosztpénzt!

Látom, hogy nagyon mondna valamit a hölgy:

– Nem, ez nem azért van, mert én nem tudok bánni a pénzzel, hanem azért mert annyira jól számol a gyerek: mindig pontosan tudja, mennyi pénz van a tárcájában.

Hitetlenkedve rázza a fejét a hölgy; látszik, nehezen fér a fejébe, hogy a gyereknek ilyen felelősségteljes megbízatása van.

A fiam valóban nagyon jól számol! Ugye említettem már, hogy amíg iskolába járt kettes volt matekból és egy ideig papírja volt arról is, hogy diszkalkuliás…?

Reklámok

5 thoughts on “Otthonoktatós gondolatmorzsák V.

  1. Szerintem tobb okból is helyesen teszitek, a gyerekeknek is meg kell tanulni banniuk a pénzzel es azt, hogy hogyan fizetünk, megvarjuk a visszajarot stb. En is hagyom a fiamnak, hogy fizessen a piacon vagy a pékségben, újságosnál, pedig meg csak 4 eves lesz. Szerintem semmi kivetnivalo ebben nincsen, raadasul koZben a számolást is tenyleg gyakoroljak. 😊 Nekem a boltos reszerol ez a hozzáállás areol tanúskodik, hogy o vagy nem tartja ezt fontosnak egy gyerek reszerol, hogy ezeket az egyebkent alapveto es fontos dolgokat megtanitsa vagy pedig annyi bizodalma nincs egy gyerekben, hogy ki tudna számolni a fizetendő vegosszeget es a visszajarot atszamolva eltenni.

    • Szerintünk is meg kell tanulnia, ráadásul az én fiam már nem is olyan kicsi; régen eben a korban némelyek már kenyérkereső foglalkozást végeztek.

      • Igen, egyebkent ahogy emlékszem, 6 évesen mar én is mentem egyedul boltba, nagyobbkent meg plane. Es akkor senki se kérdezte meg, hogy miert én fizetek?! Csak most sajnos annyira divatos, hogy mindentol kíméljük meg a gyerekunket, hogy gyerekek maradhassanak nezet. Mi ugy vagyunk vele, hogy onallova szeretnénk inkabb nevelni. 😊

  2. Mi is egyedul mentunk a boltba ebben a korban, es an enyemek is siman fizetnek. Ez annyira termeszetes, nem is ertem miert csodalkoznak. Igazad van, a gyerkenek meg kell tanulni a normalis eletet es amikor felnott nem fog bamban allni a kassza elott, fel fog tudni oltozkodni, meg fog tudni javitani sokmindent, talan meg a sajat hazat is o fogja felepiteni, mert a szulei azt tanitottak neki, hogy ‘fiacskam kepes vagy barmire”.

Vélemény, hozzászólás?

