Életszakasz-váltás

Immár a legkisebb gyerekünk is elég nagy lett; (majdnem) egyedül ken magának kenyeret, készít reggelit, öltözik, mosdik, törli a fenekét és köti a cipőjét. Persze a sálját még meg kell igazítani, a mosdását le kell ellenőrizni és a cipőkötését is javítani kell néha, de elmondhatom, hogy a mindennapokban egyre ügyesebb és egyre önállóbb.

Anyaságomnak ez a szakasza tehát lezárult: vége a popsitörlős, gyereket bundazsákba gyömöszölős, szoptatós, hordozókendős, állandóan kézenfogva menős időszaknak (bár a kezét még mostanában is meg szoktam fogni, főleg tömegben).

(A nagyok már rég önállóak, velük már nem sok teendőm van gondozási szempontból.)

Véget ért egy periódus az életemben, például abban is, hogy nincs már több óvodás a családban. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy nyitok egy új fejezetet, és sokkal több időt fordítok magamra! Mi tagadás, az utóbbi években nagyban alárendeltem magam a gyerekek igényeinek.

Játszóterezés az persze még mindig van, de már nyugodtan lógathatom a lábam, és olavsgathatok:

Játszóterezés az persze még mindig van, de már nyugodtan lógathatom a lábam, és olvasgathatok, nincs szükség az állandó jelenlétemre.  (Néha persze bekapcsolódom a játékba, itt pl. én voltam Abdurrahman budai pasa)

A következő terveim vannak:

  • eltüntetem az ősz hajszálaimat – eddig úgy voltam vele, hogy akkor se ad szebb húst a hentes, ha vörösesbarna a hajam (mint lánykoromban volt)

  • rendesen megtanulok angolul, és felfrissítem az orosztudásomat – főképpen az önbecsülésem miatt – de ez a gyerekek nyelvtanulására nézve se érdektelen

  • elindítom végre a vállalkozásomat – megint csak azért, hogy elmondhassam magamról: kézműves vagyok

  • ha ÉN kapok valami csemegét a férjemtől vagy a szüleimtől, akkor nem hagyom, hogy mások (a tudjuk kik) elegyék/eligyák előlem

  • megtanulok szoprán furulyán játszani

  • nem falom fel a gyerekek által meghagyott ennivalókat – a maradék ételt mindig megettem, mondván, ne menjen kárba

okos 179

Életszakasz-váltásom következtében átalakult a táskám beltartalma is. Eddig mindig volt nálam nedves törlőkendő, keksz, textilpelenka, alma, képeskönyv, valami mütyür (apró játék vagy kártya, amivel le lehetett foglalni a gyereket pl. sorban állás közben), és rengeteg váltóruha.

Most már kevesebb az ilyen babás jellegű holmi, és igaz, hogy néha még most is viszek magammal gyümölcsöt vagy kekszet, ha elindulunk itthonról, és titokban még váltóruhát is szoktam csomagolni, hiszen egy önfeledt játszóterezés után facsaró vizes vagy tömény homokos a gyerek ruhája, de azért akkor sincs már nagy baj, ha nem “anya”táskával indulok el.

Mostanában (a gyerekkönyvek mellett) már olyan könyv is akad a táskámban, amit önmagam miatt olvasok! (Hazudnék, ha azt mondanám, hogy régebben nem volt alkalmam könyvet olvasni, de akár a játszótéren, akár utazás közben a fél szememet mindig a kicsin kellett tartanom.)

Egy szakasz tehát lezárult, de kezdődik egy újabb időszak, az iskoláskor, ami ugyan nálunk nem “iskolás” lesz, de bizonyára izgalmas lesz, és kihívásokkal teli.

okos 196

No…, azért, mert kicsikénk “megnőtt”, még mindig babás a formája, amit mindannyian kihasználunk, és felváltva dédelgetjük, szeretgetjük!

Reklámok

4 thoughts on “Életszakasz-váltás

  1. ♥ Először is egy hatalmas ölelés Neked ezért az írásért. Mert bizony jól esett olvasni, hogy valaki nem tragédiaként éli meg, hogy a gyerekei megnőttek, nem babák többé. Bori ma ballag az oviban, és bár nekem még sokáig lesz dajkálnivaló kicsinyem, hiszen Vilmos még csak hat hónapos, hihetetlen jó érzés, hogy Ő már nagylány, önálló, saját táskával/hátizsákkal, vizespalackkal, és bizony sok mindenben segítség is a pici mellett.
    Kívánok Nektek nagyon szép, élményekkel teli otthonoktatós éveket!

    • Kedves Bettus, be kell vallanom, azért szomorú is vagyok, hogy nincs már babánk itthon, de próbálok jó képet vágni a dologhoz, hiszen ez az élet rendje.
      🙂

Vélemény, hozzászólás?

