Burkolt (?) áremelés

Bizonyára észrevettétek, hogy sok, boltban kapható termék érdekes változáson megy át.

Bár a minőségük javulna…! De nem, a mennyiségük csökken.

A

A százas zsepi már csak 90 darabos

Hamarosan meg kell barátkoznunk a 90 dekás cukorral is

Hamarosan meg kell barátkoznunk a 90 dekás cukorral

Egyre többször lehet látni 9 decis tejet is

Felbukkant a 9 decis tej is

A

A dobozos sör se mindig fél literes

Ezeken kívül egyre gyakrabban lehet találkozni olyan tábla csokival, ami csak 7 dekás (10 helyett), és a régen megszokott tejfölös/joghurtos/kefires poharak se 2 decisek, hanem 140-110 grammosak, ami azt jelenti, hogy az én gyerekkoromhoz képest majdnem felére csökkent bizonyos termékek tömege!

Mi a termékek zsugorodására először a vákuumcsomagolt szalámiknál figyeltünk fel, azok kezdtek összemenni; először csak 9 dekásak lettek (pontosabban 0,09 kilósak), aztán 8, de most már felbukkant a 7 dekás szalámi is. Lassan nehezebb lesz a csomagolás, mint az, ami benne van!

Néhány esetben a gyártó önhatalmúlag kevesebb terméket tesz a dobozba, mint a vevő elvárná:

s

Elég szellős ez a doboz

w

Itt is, mintha a cica elvitte volna a vagdalt egy részét…

a

Az intelligens csomagolás szép példája: hogyhogy nem, a 6 db aszalt gyümölcs épp a vevő által látható részre esett!

s

Ez a müzli is többet sejtetett, míg a dobozban volt

Olyan vajkrémet is láttunk már (fényképünk nincs róla), ahol a doboz alján volt egy nagy betüremkedés, ennek köszönhetően jóval kevesebb vaj volt benne, mint amennyit gondoltunk felületes szemlélődés után (azóta mindig körbeforgatjuk a dobozt, hogy az ilyen okos csomagolást elkerüljük).

Ez a jelenség nem más, mint burkolt áremelés!

A fogyasztó nagyon ár-érzékeny, és nem venné meg a szokott terméket, ha drágább lenne; a gyártók tehát nem emelnek árat, hanem csökkentik a mennyiséget, voltaképp árat emelnek tehát, csak nem olyan látványosan. Ha a cég úgy érzi, hogy nem mehet egy bizonyos ár-szint fölé, akkor inkább inkább kevesebbet tesz a dobozba.

Az alábbi kép nem valódi, photoshop-ban készítették a gyerekeim, egy fiktív szalámimárkát ábrázol, és persze a csomagoláson lévő figyelemfelhívás is fiktív, hiszen egyikünk se látott – és nem is fog – olyan terméket látni, amin a gyártó ilyen korrektül tájékoztatná a vevőt.

lo

És most egy szolgálati közlemény következik:

Anyu, ismét nyomatékosan felhívom a figyelmedet, hogy mikor vásárolni mentek, legalább egyikőtöknél legyen szemüveg, és azt használjátok is a termékek csomagolásának átvizsgálására!

Köszönöm.

 

 

Advertisements

6 thoughts on “Burkolt (?) áremelés

  1. Igen, ezen mi is kiakadunk nap mint nap :\ De a lányok már ki vannak képezve. Mesterei a bolti átverés kiszűrésének. 🙂
    Aztán ott van a másik, amikor egy kis “feldolgozással” emelik a termék árát. A minap végignéztem a májkrémeket. 20% körüli májtartalom (a többi bőrke, liszt és adalék) 2000 forint kilós áron. Csirkemájat fagyasztva itt 600 Ft-os kilós áron lehet kapni. 10-15 perc, pár tojás, egy kis hagyma és a mosogatásra szánt idő és van több, mint 1 kg TARTALMAS májkrémem a feléért.
    Ugyanez a helyzet a bolti lekvárokkal, teafüvekkel, vajjal (már van CSÖKKENTETT ZSÍRTARTALMÚ VAJ …. Atya ég!), rizsliszt (azért,mert leőrölik – még csak nem is lisztesre, tripla annyit kérnek érte, mint a rizsért), kolbászok, egyéb húsáruk (A felvágottaknak a színhúshoz képest döbbenetes ára van. Akár a tízszerese is, miközben csak annyit csináltak, hogy feltöltötték olcsó térfogat és súlynövelővel és adalékokkal igyekeznek elnyomni az ízét – ez aztán az átverés!!! Még sorolhatnám.
    Számomra az a baj, hogy ha történetesen nincs időm (mert utazunk, nagy munkában vagyok…stb.) és rászánnám azt a pénzt, AKKOR SEM KAPNÉK BOLTBAN NORMÁLIS KAJÁT. Sajnos azt láttam Nyugat-Európában, hogy ez a tendencia csak rosszabbodni fog. Nem vevők az emberek a tiszta élelmiszerre. “Csak óccsó legyen… mer a péz kevés”. De ugyanez az idézett anyuka kólával (kólaízű szénsavas üdítővel), cukorkával (cukor, színezék és aroma) és chipssel (krumplit nem is látottal) tölti fel a kosarát nap mint nap. Amíg ez a fő kereslet, addig nem várok semmi jót.

    • Igazad van mindenben, de bizonyára te is látod, hogy sokan nem veszik a fáradságot az otthoni pepecselésre, eszükbe se jut, hogy sok terméket ők is előállíthatnának otthon. Regényt lehetne írni az élelmiszeripar trükkjeiről, ez a bejegyzés most csak a mennyiségek csökkenésére tért ki. Folytatása lesz, ezt mondhatom.

  2. És olyan fárasztó minden egyes terméket így vizsgálni, nagy bevásárláskor. 😦 Egyszerűen nem is értem mi a francnak van ennyi termék, ha a minőség ilyen rossz, mintha nem is azon versengenének, jobb legyen, hanem több.
    Mennyiség meg kész átverés, és az a sok szemét amibe csomagolják, és kidobjuk…jaj annyit lehetne erről írni Erzsi! 😦

    • Igen, igen, olyan sok mindenre kell figyelni! Mennyivel egyszerűbb volt nagyanyáinknak, akik kimentek a piacra, és jó eséllyel a portéka az volt, aminek látszott!

  3. Amikor bevezették a kötelező kg ár feltüntetését akkor nagyon bosszankodtam, mert egy boltnyi cuccot kellett átáraznom, de azóta is használom. Tök mindegy, hogy tusfürdőt, szalámit, kefírt vagy bármit ami literre vagy kilóra veszek én szinte csak az apróbetűs részt olvasom és nagyon gyorsan kiderül, hogy melyik az aminek jó az ár/értéke, viszont ehhez tényleg kell a szemüveg, azt tényleg vigyetek magatokkal:-)

    • Van olyan bolt, ahol a bevásárlókocsin nagyító is van épp azért, hogy a vevők az apró betűt ki tudják silabizálni.
      Mi is címke-böngészők vagyunk, de sokszor megbánom, hogy elolvasom, mi van a termékben, nem egyszer elmegy a kedvem a vásárlástól, de főképp az elfogyasztásától.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s