Rongyszőnyegeim

Írtam már itt a blogban, hogy a varrás mellet szőni is nagyon szeretek. Ez a tevékenységem akkor teljesedett ki igazán, mikor kaptam egy szövőállványt (addig csak keretem volt).

A fonal az kinőtt, kilyukadt, kifakult pólókból, harisnyákból, egyéb ruhaneműkből van; először csak a család által elhasznált ruhákat hasogattam fel, de azóta több zsáknyi pólót is kaptam már, ezeket átválogattam, és szintén felvágdostam.

Ezzel új életet adok a pólóknak, szőnyeg képében szolgálnak tovább (így valószínűleg tartósabb lesz az életük, mint ruhadarab korukban), de a környezetet is védem, hiszen csökkentem a szemét mennyiségét és előállítok valami hasznosat.

img_1507

A szőnyegek csíkjai nem mértani pontossággal futnak, a fonal vastagságától függően vékonyabbak-vastagabbak, és nem is mindig egyenesek – kézi munkával ez nehezen is kivitelezhető.

img_1551 img_1550

img_1503

img_1510

img_1518

A szőnyegek nagyon sűrű szövésűek és nagyon vastagok, kiváló hőszigetelők. Nálunk nemcsak a padlón vannak, hanem falvédőként is funkcionálnak. Egy régebbi táborozáson a fiam derékaljnak is használta a sátorban, és nem fázott rajta.

Rengeteg munkám van egy-egy szőnyegben: a fonal felhasogatása, a szövőállvány felvetése és maga a szövés is több tíz munkaórát emészt fel.

Ezek a darabok nem egy kategóriában vannak a hipermarketben kapható, távolról származó, biztos nem gyermekmunkával készült szőnyegekkel, amik olyan lazán vannak szőve, hogy szinte befér az ember ujja a szálak közé.

img_1537 img_1536
img_1545 img_1553
img_1521 img_1513
img_1531 img_1532

Ha valaki szeretne ilyen szőnyeget, keressen meg nyugodtan, és abban is szívesen segítek, ha valaki érdeklődik a szövés iránt.

Én bátran ajánlom bárkinek azt a technikát, mert nem igényel különös tehetséget, és eszközigénye sincs az állványon (vagy kereten) kívül, viszont rengeteg örömet tartogat – legalábbis nekem.

Kiindulásnak itt van egy kis segítség:

https://almameter.wordpress.com/2013/02/07/2013-02-06-rongyszonyeg-megunt-polokbol/

https://almameter.wordpress.com/2014/12/08/2014-12-08-rongyszonyeg-keszitese-szovoallvanyon-polokbol/

https://almameter.wordpress.com/2013/07/15/2013-07-15-szovokeret-felvetese/

One thought on “Rongyszőnyegeim

Vélemény, hozzászólás?

