Otthonoktatós gondolatmorzsák XVI.

A Hattyúk tavá-t nézzük a kisfiammal.

Van benne egy nagytotál kép az összes hattyúról; gyönyörű látvány, ahogy a sok kecses táncosnő hajladozik a színpadon!

Kisfiam megkérdezi:

  • Hányan vannak vajon?

  • 32-en – felelem rá gyorsan.

  • Hogy a csudába tudtad ilyen gyorsan megszámolni őket?

    uj-kep-25

Nem ördöngösség; mivel a hölgyek 4 darab 8-as sorban állnak (vagy 8 darab 4-es oszlopban – esetleg 2 darab 4*4-es alakzatban), egyszerűen csak össze kellett szoroznom a 4-et a 8-cal.

Megállítottam a felvételt, mert a fiam is össze akarta számolni őket több szisztéma szerint is, de én ennek csak örültem, hogy kitartó és a saját szemével akar meggyőződni a dologról.

A sok számítgatás után – nem meglepő módon – neki is annyi jött ki, mint nekem – csak több idejébe telt.

Már régóta bizonygattam a gyereknek, hogy milyen hasznos dolog tudni a szorzótáblát, és most végre meg is győződhetett róla!

 

 

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

