2013.02.21 – S.k. textilszatyor, mint csomagolóanyag

Egy rokonomnak névnapja volt, tőlünk egy nagyobb méretű táskát kapott. Törtem a fejem, hogy mibe csomagoljam bele az ajándékot; szabálytalan alakú is volt, viszonylag nagy is. Csomagolópapíron nem gondolkodtam, szerintem pocsékolás, hogy az ünnep után úgyis megy a kukába. Persze a nagyon tudatos fogyasztók elvihetik a papírgyűjtőbe (már ha egyáltalán papírból van, és nem műanyagból).  Aztán eszembe jutott, hogy varrok egy textilszatyrot.

 A kész textiltáska

A kész textiltáska

Volt itthon maradék kék kordbársonyom, kerestem hozzá bélésnek való krémszínű vásznat. Az anyagok színe (no meg a kinti havas táj látványa) sugallta a táska téli hangulatát, amit erősíteni szándékoztam a hópehelymintás hímzéssel.

Itt látszik a szatyor bélése is

Itt látszik a szatyor bélése is

A szatyor díszítése

A szatyor díszítése

Mondhatom, hogy az ünnepelt nagyon örült az ajándéknak; a csomagolásnak talán még egy kicsit jobban is. Becsületszavára megígérte, hogy ezentúl mindig magánál hordja, visszaszorítandó eddigi tetemes nejlonzacskó felhasználását. Lehet, hogy ezután minden ajándékot így adok át; igaz, több munka van vele, de talán tényleg kevesebb műanyag zacskót visznek haza szeretteim a boltokból, és legalább a maradék-anyag készletem is megcsappan. (Sajnos varrás közben nem készítettem fázisfotókat, de legközelebb fogok fényképezni, és akkor lépésről lépésre bemutatom a varrását, ami igazán egyszerű; kezdő varróknak is bátran ajánlom, hogy próbálkozzanak vele.)

10 thoughts on “2013.02.21 – S.k. textilszatyor, mint csomagolóanyag

  1. Díjazom a hasonló ötleteket! Kíváncsian várom a lépésről, lépésre képeket, mivel én nem tudok varrni így minden útmutatást szívesen veszek.

    • Hidd el, hogy nem bonyolult, egy ilyen szatyrot minimális tudással is el lehet készíteni. Én nagyon örülnék, ha megpróbálnád; rajtam nem fog múlni, felteszem az útmutatót hamarosan.

  2. Csatlakozom Jutkához!

    Rég szeretnék varrni valami hétköznapi tárgyat. Ez szép is praktikus is. 🙂

  3. De jó ötlet! Én is mindig textilszatyrot hordok magammal. Van olyan aminek “tokja” is van,így begyömöszölve kicsi helyet kér a táskámban. Ezért mindig van nálam 1-2.. 🙂

    • Hát, azért a textilszatyrot nem én találtam fel, csak annyi az érdemem, hogy ezentúl nem leszek ajándékcsomagoló-papír felhasználó, hanem kiváltom majd egy-egy vászonszatyorral. Abból sosem elég, én minden táskámba teszek egyet, de még így is előfordul, hogy amikor kéne, nincs nálam…

      • Nem is maga a textilszatyor a jó ötlet:)
        Hanem az hogy ezt használod csomagolási módnak:) Hasznos,praktikus, környezetkímélő 🙂

      • Ahogy időm engedi, leülök, és megvarrok egy nagyon egyszerű szatyrot; le is fogom mérni, hogy mennyi időt vesz igénybe. Gyanítom, hogy megéri a bele fektetett időt és energiát; persze biztos egyszerűbb megvenni egy előre gyártott ajándékcsomagoló zacskót, de ez személyesebb, környezetkímélő, ráadásul még egy ötlet: ha natúr vászonból van a táska, akkor lehet rá szitáztatni babaképeket (ideális ajándék nagymamáknak karácsonyra), vagy a gyerekek kezét rányomdázva apának lehet jó ajándék. Mindennek persze feltétele valamennyi varrás-tudás, de sokan vannak itt, akik jól bánnak a tűvel (varrógéppel).

  4. De jó lett! Igazán praktikus csomagolás. Sokszor én is úgy szoktam sajnálni, hogy időt töltök a szép csomagolással, majd a megajándékozott fél perc alatt kibontja, és után tényleg mehet a kukába a papír, különösen, ha gyerek a csomagbontó…
    Nagyon tetszik az ötleted!

    • Igen, ha jól belegondolunk, a díszcsomagolás felesleges dolog. Legalábbis ha a környezet szempontjából nézzük. Ha megkérdeznék tőlem, hogy mit választanék: nagyon gusztusosan becsomagolják-e az ajándékomat, vagy nincs körítés, ellenben megmentünk egy fát – nem sokat tétováznék a válasszal. Nem olyan forradalmi ötlet ez a vászonszatyor, csak az jutott eszembe, hogy az ajándék csomagolása is lehet maradandó, ebben is törekedjünk a fogyasztás és a szemét mennyiségének visszaszorítására.

Hozzászólás