2014.07.21. – Csemege uborka befőzése

Nagyon szeretjük a csemege uborkát, de ha végigböngésszük a bolti uborka címkéjén lévő összetevők listáját, megint csak arra jutunk, hogy érdemesebb otthon elkészíteni. Anyagilag is jobban megéri (egy üveg jobb minőségű uborka áráért most több, mint egy kilót kapok a piacon, és ha hozzáadom a fűszerek és az energia költségét, még akkor is kifizetődőbb), de ha többe is kerülne otthon befőzni, a bolti portéka nem veheti fel a versenyt a házival, hiszen tudom, hogy ebben mi van. Legalábbis remélem, hogy így van, hiszen az uborkát nem én termeltem…

Tavaly is tettem el csemege uborkát, és nagyon elégedettek voltunk vele. Én nem sajnálom a befőttből a fűszereket, kaparta is a torkunkat eleinte, de megszoktuk és megszerettük az ízét. Állítom, hogy még antibiotikus hatása is van!

Az uborkákat megmosom

Az uborkákat megmosom

A kancsóban van a felöntőlé, ami 3 rész víz. egy rész ecet

A kancsóban van a felöntőlé, ami 3 egység víz és egy egység ecet. Kell még bele üvegenként 1 evőkanál cukor, és egy teáskanál só.

Egy 7 decis üvegbe 5 uborkát gyömöszöltem, majd rátettem a fűszereket

Egy 7 decis üvegbe 5 uborkát gyömöszöltem, majd beletettem a fűszereket. Minden üvegben van kapor, egy-egy kávéskanál szemes feketebors, egész  kömény, és mustármag, valamint 2-3 babérlevél. Ezután fel kell önteni az előre elkészített lével.

A tetőt alaposan rá kell csavarni, aztán le szoktam fordítani, hogy megnézzem: nem szivárog-e a víz

A tetőt alaposan rá kell csavarni, aztán le szoktam fordítani, hogy megnézzem: nem szivárog-e a víz

Én így ellenőrzöm, hogy elég szoros-e a tető: papírszalvétával körbetörlöm, és ha a törlő vizes, akkor

Én így ellenőrzöm, hogy elég szoros-e a tető: papírszalvétával körbetörlöm, és ha vizes lesz, akkor nem zár jól a kupak

Miután így elkészítettem az üvegeket, beleteszem őket egy nagy lábasba (az enyémbe 5 üveg fér egyszerre), és elkezdem forralni. Ha forr, kis lángra veszem, és még 15-20 percig főzöm. Én az edényben hagyom kihűlni az üvegeket.

A fűszerek mennyisége ízlés szerint változtatható, ennyi fűszerrel az uborka meglehetősen karcos (Apa szerint kerítésszaggató), de mi szeretjük ezt az erős ízt.

 

 

9 thoughts on “2014.07.21. – Csemege uborka befőzése

  1. De jo! En most kezdek belejonni az eltevesbe. Csalamadet es kovaszos uborkat keszitettem es persze lekvart. De most a cukormentes lekvarral szeretnek megprobalkozni. Egy baratnom Xilitol-t hasznal. Ez mindig finomabb mint a bolti.Koszi a batoritast.

  2. Én nem szoktam savanyúságot eltenni, mert kevés fogy belőle, inkább a frisseket szeretjük (saláta, uborkasaláta, paprika-paradicsom saláta…) télen meg káposztából és sárgarépából szoktam frisset csinálni, vagy a savanyú káposztát esszük és egy-egy üveg boltit. Éves szinten tán kettőt. Szóval nincs tapasztalatom, de nem sok ennyit “főzni” az uborkát? Nem lesz puha? Vagy így is ropogós marad? Lekvárból viszont többfélét is elraktam már idén is. Mivel cukkiniből túltermelési válság volt, nagyon finom ananászlekvárt is főztem belőle. (a biocukkini még hamisítva is minőségi élelmiszer).

    • Nem tudom, hogy sok-e ez a főzés, de az biztos, hogy puha tőle; nem roppanós. Ezt a receptet kaptam, ha találok jobbat, aszerint fogom befőzni az uborkát. Nálunk sok fogy a savanyúságból, jól tud esni akár salátába, akár főétel mellé.

  3. Nagyon ügyes vagy,de nem próbáltad még,hogy tegyél bele egy kis tormát is. Én nem szoktam elrakni savanyúságot mert a férjem nem szereti de tudom, hogy van aki tesz bele. Ági mama

  4. Szia almameter!
    Évek óta teszek el csemege uborkát az alábbi módszerrel:
    Az uborkákat este beáztatom hideg vízbe. A levet hozzá felfőzöm a fűszerekkel, az ecettel és izlés szerint cukorral. /ha karcosan szeretitek elhagyható/. Reggelre kihül a lé. Az uborkákat egyenként kefével lesúrolom, és a tisztára mosott, sütőben 100 C fokon csírátlanított üvegekbe rakom. Leöntöm a fűszeres lével. Két réteg celofánt teszek rá, a két réteg közé – tehát nem érintkezik az uborkával – na-benzoátot egy késhegynyit – és utána a csavaros tetőt. Fejre állitom, mint Te, és ha száraz marad, mehet a helyére.
    Bogyiszlói erős paprikát is szoktam eltenni ugyanazzal a lével, arra egy késhegynyi borként szórok – 2 l üveg mennyiségre – így ropogós marad.
    Van a SZILAS-nak egy előre befűszerezett leve, ami nagyon jó ízesítésű magyar termék, de van benne tartosítószer.
    Üdv
    Marika

Hozzászólás